Autopromotec 2025. Podsumowanie targów

Kilka dni temu wróciliśmy z Bolonii z bagażem cennych doświadczeń i konkretnych planów na przyszłość. Targi Autopromotec – jedno z największych wydarzeń dla firm działających na rynku wyposażenia i części zamiennych do samochodów – okazały się ważnym momentem w ponad 30-letniej historii naszej firmy.

Międzynarodowy debiut

Jak dotąd budowaliśmy naszą pozycję głównie na polskim rynku motoryzacyjnym. Decyzja o udziale w Autopromotec była naturalną konsekwencją dojrzałości naszych rozwiązań i gotowości do ekspansji międzynarodowej. Wiele tygodni przygotowań poprzedzających wyjazd do Bolonii potwierdziło słuszność tej strategii.

Zgodnie z przewidywaniami targi cieszyły się bardzo dużą frekwencją. Mieliśmy okazję spotkać się z naszymi obecnymi klientami, a także nawiązaliśmy dużo nowych relacji, które – mamy nadzieję – zaowocują nowymi projektami. Na stoisku odwiedził nas także prezes Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych – Tomasz Bęben, z którym wymieniliśmy się wrażeniami z targów oraz rozmawialiśmy o nastrojach panujących w branży. Tego typu kontakty otwierają perspektywy współpracy, które wykraczają daleko poza pojedyncze transakcje.

Budowanie relacji w oparciu o sprawdzone fundamenty

Autopromotec dał nam możliwość bezpośredniego spotkania z naszymi dotychczasowymi klientami w międzynarodowym kontekście, co dodatkowo wzmocniło już istniejące relacje biznesowe. Równie istotne było aktywne odwiedzanie stoisk naszych partnerów – takie podejście pozwala lepiej zrozumieć ekosystem branży i identyfikować nowe obszary synergii.

Każde z przeprowadzonych spotkań ma potencjał przekształcenia się w długoterminową współpracę. W branży IT dla motoryzacji relacje buduje się latami, a zaufanie to fundament każdego udanego wdrożenia systemowego.

Partnerstwo z TecAlliance – nowa jakość usług

Kluczowym momentem naszego udziału w targach było oficjalne ogłoszenie, że jako pierwsza firma w Polsce otrzymaliśmy status TecAlliance Gold Partner.

— Zaproszenie do grona certyfikowanych partnerów to dla nas duże wyróżnienie. Jako pierwsi w Polsce otrzymaliśmy status GOLD obejmujący specjalizacje TecDoc (TDDI – TecDoc Data Integrator) i TecRMI (TRMI- TecRMI Module Integrator), co tylko podkreśla że rozwiązanie, jakie oferujemy naszym klientom z branży motoryzacyjnej to produkt najwyższej klasy — mówi Marek Wróbel, dyrektor operacyjny CAIRO-soft.

Zacieśnienie partnerstwa z TecAlliance sprawi, że nasi użytkownicy jako pierwsi będą otrzymywać dostęp do nowych funkcji. Ponadto jako CAIRO-soft będziemy uczestniczyć w grupach roboczych pracujących nad rozwojem produktów TecAlliance.

Perspektywy rozwoju na arenie międzynarodowej

Doświadczenia z Autopromotec potwierdzają, że nasze rozwiązania mają duży potencjał konkurowania na rynkach europejskich. Już teraz przygotowujemy się do kolejnego wyjazdu jesienią tego roku.

Ponad trzydziestoletnie doświadczenie w tworzeniu oprogramowania dla branży motoryzacyjnej daje nam solidne podstawy do budowania pozycji na rynkach zagranicznych. Kombinacja sprawdzonych rozwiązań technologicznych z nowymi partnerstwami strategicznymi tworzy perspektywę rozwoju, która będzie przynosić korzyści zarówno nam, jak i naszym klientom.

Kurz po Bolonii już opadł, ale efekty tego wyjazdu będziemy realizować przez kolejne miesiące. Autopromotec 2025 był nie tylko debiutem, ale przede wszystkim fundamentem pod kolejne kroki w międzynarodowej ekspansji.